Menu Sluit

Ski-event 2020

TriFuCo

Begin februari was het weer zover, de derde Skigonus, terug in skigebied Zugspitz Arena te Oostenrijk. Na een snelle hap in het sfeervolle restaurant van een bowling baan in de buurt van Venlo, vertrokken we woensdagavond 8 februari met twee auto’s richting Oostenrijk. Net over de helft hebben we overnacht in zo’n typisch Duits hotel: sauber met veel hout.

De volgende ochtend weer vroeg op pad, waardoor we al rond 11.00 uur op de piste stonden en we ons voor de eerste afdaling naar beneden konden storten. De één wat soepeler dan de ander. Na een hele dag skiën en het sluiten van een berghut, vertrokken we aan het einde van de middag naar appartement Gladbach: op ongeveer 15 minuten rijden in het plaatsje Heiterwang. Hier zijn we eerst een verrassend goede pizza gaan eten bij de lokale Italiaan, omdat we enige tijd tevergeefs voor de verkeerde deur van het appartement hadden gewacht op de gastvrouw. Eenmaal geïnstalleerd, hebben de meeste van ons ultiem genoten van het ruime binnenzwembad en de verschillende sauna’s.

Vrijdag bijtijds aan het ontbijt. Lieke (voor de eerste keer op wintersport) had om 8.30 uur les en Martijn en Leon wisselden hun boards in voor ski’s. Helaas hadden we een zieke en bleef Frits achter in het hotel. Het voordeel van vroeg op: verse sneeuw, geprepareerde pistes en weinig volk. Voeg daar volle bak zon aan toe en je hebt de perfecte ochtend op de pistes van Lermoos. Na weer een volle dag skiën, diverse Lumumba’s, een korte après-ski en chillen in het zwembad en de sauna’s, belandden we met het avondeten midden in een Oostenrijks vrijgezellenfeest; hilarisch!

De zaterdag was eigenlijk een kopie van de vrijdag, alleen in ander gebied: Ehrwald. Aan het einde van de dag hebben Chris, Edwin en Leon vanuit de skibus nog even gezwaaid naar hotel Alpina Regina, waar we de eerste Skigonus verbleven. Helaas moesten we aan het einde van de dag onze ski’s weer inleveren, omdat we de volgende dag huiswaarts zouden keren. Maar niet voordat we eerst nog heerlijk en uitgebreid hadden gedineerd in Lermoos. Gelukkig was Frits toen ook weer van de partij.

Zondag vroeg op, want storm Ciara op komst……

Weer een perfect geregelde trip met goede sneeuwcondities, alle dagen volle bak zon, top appartement en gezellige collega’s! En nu weer een jaar wachten tot de volgende Skigonus…. *snik*